March 21, 2010

haha

baru aku terfikir kenapa, semua kesilapan atau kesalahan seseorg tu kita tak fikir on both sides ?
kenapa kita hanya fikir keburukan mereka ? yes, diorg ada buat silap. kita pun ada buat silap. tapi kenapa bila dah buat silap tu, org cuma tengok on your ugly side ? instead on the good side ? haa. di situ aku sendiri pun tak terfikir. baru aku realized yg mereka2 bertindak sebegitu rupa ada kebaikannya dan ada sebab mereka sendiri. kita cuma fikir yang diorg buat salah dan cuba merosakkan kita disini. dan kita hanya tahu membela diri dan mereka yg tak terlibat. on conclusion, kita telah membina satu dinding penghalang antara dua. disitu datangnya pepecahan sesuatu gerakan. kelakar betul, kita mati matian denga sangat cakap orang yg mereka buat salah, dan telah mempercayainya tanpa sebarang siasatan/pemikiran dalam dan panjang. flash back to flash back, i guess they.. did the right thing. they used to love it. they used to care bout it. but why not now ? why they chose the other path instead of continuing ? right? sebab diorg lebih mengetahui. kita cuma perlu selidik dan faham apa situation sebenar yang berlaku.

so dr situ aku pun dapat tahu yg sebelum ni aku membenci seseorg sbb tindakan bodoh diorg buat.. skg aku faham. aku seda. maybe dari sini kita boleh repair semula apa yg dah berlaku. bukan sekadar menampal kebocoran tetapi meroboh dan membina semula. haha dengan bestie sendiri yang kita bole sayang pun bole bergaduh/tak bersemuka kan ? semuanya ad sebab. kadang kala kita terlalu sayangkan seseorg sampai tak sanggup nk tgk diorg terluka kan ? diff to the enemy . diorg nak semuanya yg buruk dikuakan. dicampak campakkan ke kita supaya dibenci org. haa mcm tu laa. get the point what im trying to say ? bukan sj yg tersurat, tetapi juga yg tersirat. fahamkan je laa. just wanna say that kita bole turn back to what was right, if we investigate things.

till next post,
love REX.

No comments: